Statistiky z Heuréky v Google Analytics Vám umožní vyhodnocování jednotlivých Heuréka kategorií a produktů přímo v Google Analytics. Především se již nebudete muset spoléhat na měření konverzí přímo v Heuréce (více informací o atribučním modelu měření konverzí v Heuréce). Naopak budete mít k dispozici data v dalších přehledech Google Analytics. Více o přehledech, kde se zobrazují importovaná data najdete v článku Jaká data importujeme do Google Analytics a jak je využít?.
Chcete vědět jak nastavit synchronizaci statistik z Heuréky do Google Analytics? Zde najdete návod!
Co přesně importujeme z Heuréky
Free tarif
Do Google Analytics z Heuréky importujeme datum, cenu a počet kliknutí evidovaný Heurékou.
Výsledné zobrazení ve statistikách Google je však závislé na tom, jaký tarif Analytics Importeru používáte. Pokud používáte prémiový tarif, je důležité jak máte označeny URL adresy ve feedu pro Heuréku.
Pokud používate free tarif, jsou statistiky k dispozici pouze s vazbou na doménu.
Prémiový tarif
Pokud však premiový tarif, je důležité označit URL adresy ve feedu pomocí UTM parametrů. Získáte daleko více podrobnějších dat. Analytics importer podporuje jakékoliv validní označení odkazů pro Google Analytics v get parametrech (utm parametry za „?“ nikoliv za „#“). Doporučujeme však používat značení:
utm_source: heureka.cz
utm_medium: cpc
utm_campaign: kategorie heuréky bez mezer (nahradit „-„), českých znaků a separatorů (nahradit “ | “ za „_“)
utm_term: název produktu bez mezer (nahradit „-„) a českých znaků
utm_content: id produktu
Díky tomu značení získáte statistiky o nákladech na úrovni kategorií i produktů.
Přesné fungování importu z Heuréky a limity
Import dat z Heuréky má několik omezení. Heuréka bohužel neposkytuje data o počtu zobrazení produktů. Tudíž tento údaj není možné importovat. Import dat z Heuréky probíhá načtením feedu s denními statistikami. V tomto feedu jsou obsaženy data o proklicích pouze u spárovaných produktů. Data o proklicích z nespárovaných produktů (fulltextové hledání na Heuréce, detail obchodu) zde uvedená nejsou a prozatím Heuréka neplánuje tyto data poskytnout formou feedu. Tímto jsou tedy zatíženy i importované statistiky. Na úrovní kategorií a produktů jsou synchronizovány pouze náklady ze spárovaných produktů.
Aby statistiky na úrovni celé Heuréky byly v pořádku, doplňujeme je k výchozímu označení Heuréky přímo z administrace.
Výpočet probíhá tedy takto: sečteme data o spárovaných produktech, tento součet odečteme od celkových nákladů na Heuréku a výsledek synchronizujeme k celkovému zdroji návštěvnosti Heuréky.