Statistiky ze Zboží.cz v Google Analytics Vám umožní vyhodnocování jednotlivých kategorií a produktů přímo v Google Analytics. Především se již nebudete muset spoléhat na měření konverzí přímo na Zboží.cz (více informací o zavádějícím měření konverzí ve Zboží.cz). Naopak budete mít k dispozici data v dalších přehledech Google Analytics. Více o přehledech, kde se zobrazují importovaná data najdete v článku Jaká data importujeme do Google Analytics a jak je využít?.
Co přesně importujeme ze Zboží.cz
Free tarif
Do Google Analytics ze Zboží.cz importujeme datum, cenu, průměrnou pozici reklamy, počet kliknutí evidovaných na Zboží.cz a počet zobrazení na Zboží.cz.
Výsledné zobrazení ve statistikách Google je však závislé na tom, jaký tarif Analytics Importeru používáte. Pokud používáte prémiový tarif, je důležité jak máte označeny URL adresy ve feedu pro Zboží.cz.
Pokud používáte free tarif jsou statistiky k dispozici pouze souhrnně za celé Zboží.cz.
Premiový tarif
Pokud používáte prémiový tarif, je důležité označit URL adresy ve feedu pomocí UTM parametrů. Získáte tak daleko více podrobnějších dat. Analytics importer podporuje jakékoliv validní označení odkazů pro Google Analytics v get parametrech (utm parametry za „?“ nikoliv za „#“). Doporučujeme však používat značení:
utm_source: zbozi.cz
utm_medium: cpc
utm_campaign: kategorie zboží.cz bez mezer (nahradit „-„), českých znaků a separatorů (nahradit “ | “ za „_“)
utm_term: název produktu bez mezer (nahradit „-„) a českých znaků
utm_content: id produktu
Dále pak je potřeba vložit API token, aby Analytics Importer mohl získat potřebná data ze Zboží pro konkrétní produkty. Zboží API token lze získat pouze po nasazení standardního měření konverzí.
Díky tomu značení získáte statistiky o nákladech na úrovni kategorií i produktů.